Techniki sprzedaży i budowanie relacji z klientem

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

  • nauczymy Cię świadomego prowadzenia procesu obsługi Klienta według wybranego modelu sprzedaży,
  • pokażemy Ci istotę wprowadzania elementów sprzedaży relacyjnej oraz wskażemy narzędzia i modele do tego potrzebne,
  • podczas szkolenia wypracujemy właściwą postawę handlowca w rozmowach biznesowych, wprowadzimy elementy savoir vivre do spotkań z partnerami biznesowymi,
  • zaznajomimy Cię z wybranymi typami Klientów,
  • poznasz narzędzia komunikacji interpersonalnej w biznesie oraz techniki sprzedażowe i negocjacyjne.

Program szkolenia

  1. Proces sprzedażowy - „analiza krok po kroku”
    - Aktualne trendy rynkowe i zachowania Klientów vs planowanie procesu sprzedażowego
    - Analiza wybranych modeli procesu sprzedażowego dla wybranych kanałów sprzedaży
  2. Przygotowanie i planowanie pracy handlowca
    - „Plan jest niczym, planowanie jest wszystkim”- skuteczne metody planowania handlowca
    - Korzyści z planowania – dla Klienta i Handlowca
    - Planowanie działań - skuteczność rozmów handlowych w lejku sprzedażowym
    - Wiedzieć co, kiedy i jak czyli przygotowanie do spotkania handlowego
  3. Komunikacja w sprzedaży
    - „Mapa to nie terytorium” – zasady dotyczące postrzegania i komunikacji
    - Buyer Persona – jak rozpoznać czego pragnie Klient?
    - Pozostawić dobre wrażenie – w jaki sposób budować personalną przewagę konkurencyjną? – savoir vivre v biznesie
    - Właściwe pytania we właściwym czasie – przegląd metod dotyczących badania potrzeb Klienta
    - Narzędzia komunikacji z Klientem – analiza pod kątem etapu procesu sprzedażowego
    - Różnice w znaczeniach – istota precyzji w komunikacji z Klientem
  4. Budowanie relacji z Klientem w nowej rzeczywistości
    - Psychologiczne aspekty budowania relacji
    - Typologia kolorystyczna jako komunikacyjny „kod dostępu” do zrozumienia innych
    - Jak dopasować własny styl do stylu Klienta i co z tego będzie miał Handlowiec?
    - Słuchać uważniej i rozumieć Klientów - komunikacyjne 4 Uszy Von Thuna
    - „Klucz do Klienta” - zwroty budujące relacje i takie, które oddalają od Klienta
  5. Typy klientów w sprzedaży i obsłudze Klienta – praktyczna instrukcja obsługi
    - „Nadając na tej samej fali” – charakterystyka różnych typów Klientów
    - Mój własny styl zachowania i podejmowania decyzji jako Klient
    - W jaki sposób pracować z różnymi typami Klientów
  6. Proponowanie właściwych rozwiązań – sztuka prezentacji doradczej
    - Na co zwracają uwagę Klienci?
    - Język strat czy język korzyści – co działa korzystniej?
    - Mam dla Pana/i rozwiązanie, czyli o nowoczesnym rekomendowaniu propozycji
    - Prezentacja sprzedażowa – jak w ciekawy sposób przedstawić rozwiązania handlowe?
  7. Przegląd wybranych technik sprzedaży
    - Techniki wykorzystywane w sprzedaży relacyjnej
    - Techniki sprzedaży i narzędzia komunikacji w sprzedaży
    - Techniki wykorzystywane w sytuacji zastrzeżeń Klientów - technika outframingu i reframingu i inne, wykorzystywane w sytuacji zastrzeżeń Klientów
  8. Elementy negocjacji handlowych
    - Zespołowa gra negocjacyjna umożliwiająca poznanie własnych sposobów na podejmowanie decyzji w sytuacji „różnicy interesów”
    - 5 strategii negocjowania – do czego dążysz w trakcie negocjacji?
    - Etapy negocjacji, lista spraw i cel negocjacyjny – co daje dobre przygotowanie do negocjacji?
    - Jakie techniki warto stosować w negocjacjach by Klient czuł się dobrze? Analiza wybranych technik negocjacyjnych

Trener

Żaneta Mańka

Doświadczony trener sprzedaży, coach, manager i handlowiec. Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej, B2B, B2C oraz zarzadzaniu działem sprzedaży. Wiedzę i praktykę w tym obszarze nabyła dzięki umiejętnemu połączeniu licznych szkoleń́ z zakresu komunikacji, pracy z trudnym klientem, negocjacji, asertywności, sprzedaży oraz pokrewnych, z ponad 13 letnią praktyką zawodową na stanowiskach handlowych w dużych organizacjach. Ukończyła studia wyższe na kierunku Zarządzanie, Coaching i Mentoring w organizacji oraz Psychologia w Biznesie i Studia Podyplomowe z zakresu Analizy Transakcyjnej. Wiele kursów oraz certyfikatów potwierdzają jej uprawnienia, m.in.: ITAA – The International Transactional Analysis Association – praktyk Analizy Transakcyjnej 101, Akredytowany asesor CAADC, Akredytowany trener Thomas PPA, Akredytowany facylitator APMG International, Absolwentka Szkoły Zarządzania Sprzedażą McHayes&StewardGroup z dyplomem Praktyka Sprzedaży.

Koszt 2 - dniowego szkolenia – 1 500,00 zł/netto


Jak zapisać się na szkolenie?

  1. Możesz wypełnić formularz elektroniczny lub w wersji papierowej formularz do edycji i wysłać na adres uslugirozwojowe@technopark.kielce.pl
  2. Po otrzymaniu Twojego formularza zgłoszeniowego zostanie wystawiona faktura VAT z wszelkimi danymi do zapłaty i zostanie wysłana na adres e-mail podany w formularzu.
  3. Po uiszczeniu opłaty za dane warsztaty/szkolenia prosimy o przesłanie potwierdzenia zapłaty na wyżej podany adres mailowy.
  4. W wypadku nie wniesienia opłaty rezerwacja na warsztaty/szkolenia zostaje anulowana.

 

 

Regulamin szkolenia

Więcej informacji

Paulina Borończyk
Tel.: 41 278 72 14 lub 278 72 00 wew. 1014
paulina.boronczyk@technopark.kielce.pl