Aktualności
2011-03-09
Audyt marketingowy młodej firmy
Kielecki Park Technologiczny rozpoczął realizację nowego, ogólnopolskiego przedsięwzięcia pn.: Audyt marketingowy młodej firmy (AMMF). Wspólnie z Krakowskim Parkiem Technologicznym, Agencją Rozwoju Lokalnego sp. z o.o. w Gliwicach oraz Górnośląską Agencją Przekształceń Przedsiębiorstw S.A. w Katowicach przez ponad dwa lata będzie wspierać 120 młodych przedsiębiorstw z całej Polski w skutecznym doborze i wykorzystaniu narzędzi marketingowych.
Planowane audyty marketingowe polegają na ocenie mikro i małych firm pod kątem podejmowanych działań marketingowych zgodnie z koncepcją 4P (produkt, cena dystrybucja, promocja) lub 7P (produkt, cena dystrybucja, promocja, ludzie, proces ,świadectwo materialne). Ponadto w ramach prowadzonych audytów eksperci wskażą potencjalne szanse i zagrożenia firmy w obszarze marketingu, szczególnie czy informacja o oferowanych produktach i usługach dociera do klientów we właściwy sposób. Następnie opracowane zostaną strategie działań rozwojowych i innowacyjnych, które będą stanowić "mapę drogową" postępowania dla przedsiębiorstwa w obszarze informacji i promocji.
Efektem zrealizowanego projektu będzie przede wszystkim umiejętność budowania przewagi konkurencyjnej młodych przedsiębiorstw w oparciu o dobrze opracowaną strategię marketingową, skuteczną komunikację biznes-klient (BtoC) oraz biznes-biznes (BtoB), co przyczyni się do wzmocnienia pozycji rynkowej oraz podniesienia konkurencyjności firm na krajowym i europejskim rynku.
Wszystkie planowane audyty są skierowane do młodych przedsiębiorców działających na rynku nie dłużej niż 3 lata, którzy w pierwszej fazie samodzielnego funkcjonowania na rynku napotykają trudności w właściwym dotarciu do klientów i doborze odpowiednich działań marketingowych.
Projekt został dofinansowany kwotą 2,6 mln zł przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 5.2 Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym.
Planowane audyty marketingowe polegają na ocenie mikro i małych firm pod kątem podejmowanych działań marketingowych zgodnie z koncepcją 4P (produkt, cena dystrybucja, promocja) lub 7P (produkt, cena dystrybucja, promocja, ludzie, proces ,świadectwo materialne). Ponadto w ramach prowadzonych audytów eksperci wskażą potencjalne szanse i zagrożenia firmy w obszarze marketingu, szczególnie czy informacja o oferowanych produktach i usługach dociera do klientów we właściwy sposób. Następnie opracowane zostaną strategie działań rozwojowych i innowacyjnych, które będą stanowić "mapę drogową" postępowania dla przedsiębiorstwa w obszarze informacji i promocji.
Efektem zrealizowanego projektu będzie przede wszystkim umiejętność budowania przewagi konkurencyjnej młodych przedsiębiorstw w oparciu o dobrze opracowaną strategię marketingową, skuteczną komunikację biznes-klient (BtoC) oraz biznes-biznes (BtoB), co przyczyni się do wzmocnienia pozycji rynkowej oraz podniesienia konkurencyjności firm na krajowym i europejskim rynku.
Wszystkie planowane audyty są skierowane do młodych przedsiębiorców działających na rynku nie dłużej niż 3 lata, którzy w pierwszej fazie samodzielnego funkcjonowania na rynku napotykają trudności w właściwym dotarciu do klientów i doborze odpowiednich działań marketingowych.
Projekt został dofinansowany kwotą 2,6 mln zł przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 5.2 Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym.