Aktualności

2011-02-02

Design Management - szkolenia e-learningowe już dostępne

Instytut Wzornictwa Przemysłowego w ramach projektu Zaprojektuj Swój Zysk, którego partnerem jest Kielecki Park Technologiczny,  uruchomił platformę e-learningową - pierwsze bezpłatne szkolenie on-line z metodologii współpracy projektanta i przedsiębiorcy w procesie rozwoju nowego produktu.

Udostępniliśmy pierwsze 10 z planowanych 20 szkoleń adresowanych do przedsiębiorców i projektantów o następującej tematyce:
  •     Ekonomiczne korzyści z wzornictwa dla firmy
  •     Wsparcie państwa i KE dla innowacji wzorniczych
  •     Wzornictwo w zarządzaniu firmą
  •     Zarządzanie rozwojem projektu wzorniczego
  •     Finansowe i wizerunkowe aspekty zarządzania wzornictwem
  •     Miejsce wzornictwa w procesie rozwoju produktu
  •     Generowanie i selekcja pomysłów na projekty wzornicze
  •     Współpraca firmy z projektantami wzornictwa
  •     Umowa między firmą a projektantem wzornictwa
  •     Specyfikacja projektowa produktu

Jednym z dostępnych szkoleń jest Współpraca firmy z projektantami wzornictwa, które wprowadza uczestników w problematykę tzw. Design Managementu, czyli zarządzania rozwojem nowego produktu. Jego celem jest dostarczenie wiedzy niezbędnej do wdrażania do produkcji i sprzedaży innowacyjnych produktów opartych na wzorach przemysłowych. Proces rozwoju nowych produktów jest trudnym i kosztownym przedsięwzięciem, obarczonym ryzykiem niepowodzenia. Wiedza w zakresie design managementu pozwala ograniczyć do minimum ryzyko i zwiększyć szansę odniesienia przez produkt trwałego sukcesu rynkowego, zapewnienia zwrotu nakładów i przyniesienia firmie zysków.

Szkolenie jest przeznaczone dla przedstawicieli zarządów przedsiębiorstw produkcyjnych, którzy odpowiadają za ich politykę innowacyjną, dla managerów produktu i dla projektantów wzornictwa, oraz wszystkich osób uczestniczących w procesie rozwoju nowych produktów.

Główną korzyścią dla firmy, której przedstawiciele uczestniczą w szkoleniu, jest tworzenie szansy przekształcenia firmy w przedsiębiorstwo innowacyjne, o mocnej marce i trwałych sukcesach rynkowych, oraz wytworzenia w firmie atmosfery sprzyjającej innowacjom i gromadzącej załogę wokół wspólnych celów:
  •   pozyskanie wiedzy na temat skutecznego zarządzania rozwojem nowych produktów
  •   zapoznanie się z zasadami tworzenia strategii innowacji produktów dzięki wzornictwu
  •   poznanie zasad planowania procesów rozwoju nowych produktów, ich monitorowania i oceny wyników
  •   zdobycie wiedzy na temat ograniczania ryzyka niepowodzenia innowacji wzorniczych
  •   zrozumienie charakterystyki, celów i kryteriów działania poszczególnych uczestników procesu rozwoju nowych produktów
  •   poznanie zasadniczych algorytmów procesu rozwoju oraz nabycie umiejętności modyfikowania ich dla potrzeb konkretnych sytuacji
  •   pozyskanie wiedzy na temat zasad tworzenia zespołów projektowych i pracy w zespołach interdyscyplinarnych oraz podziału odpowiedzialności członków zespołów


Po ukończeniu tego szkolenia uczestnik uzyska odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
  •   Jakie czynniki wpływają na potrzebę wprowadzania innowacji wzorniczych?
  •   Co decyduje o tym, czy firma potrzebuje radykalnych innowacji, czy usprawnień produktów?
  •   Kto powinien zarządzać procesem innowacyjnym?
  •   Kto powinien wchodzić w skład zespołu projektowego?
  •   Jak postępować, by zminimalizować ryzyko niepowodzenia innowacji?
  •   Gdzie szukać projektantów wzornictwa?
  •   Jak współpracować z projektantem wzornictwa?


Zapraszamy do udziału w szkoleniach e-learningowych (warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja na portalu ZSZ).

Powrót