Aktualności
2010-06-14
KPT tworzy alians wspierający młode firmy
W dniu dzisiejszym Kielecki Park Technologiczny podpisał umowę konsorcjum z partnerami z Małopolski i Śląska, która rozszerzy zakres jego działalności o usługi oferowane przedsiębiorstwom z całego kraju. To pierwsza w historii KPT umowa, która dotyczy współpracy 4 instytucji tj. Krakowskiego Parku Technologicznego, Górnośląskiej Agencji Przekształceń Przedsiębiorstw, Agencji Rozwoju Lokalnego z Gliwic. Dzięki wzajemnej współpracy Partnerzy będą realizowali projekt pn.: "Audyt Marketingowy Młodej Firmy".
Celem projektu jest ścisłe nawiązanie współpracy między instytucjami tworzącymi konsorcjum na rzecz podniesienia konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez wprowadzenie nowej, innowacyjnej usługi polegającej na weryfikacji i ocenie indywidualnych potrzeb młodych firm w zakresie prowadzenia skutecznego marketingu. Potrzeba wsparcia wynika z rosnącej rywalizacji rynkowej i trudności osiągnięcia samodzielności i dojrzałości rynkowej przez mikro i małe przedsiębiorstwa.
Przez ponad dwa lata Kielecki Park Technologiczny we współpracy z partnerami będzie doradzał zainteresowanym przedsiębiorcom jak skutecznie planować i kompleksowo realizować strategie marketingowe. Firmy biorące udział w projekcie zostaną poddane specjalistycznemu audytowi, dzięki któremu wykwalifikowani eksperci ocenią skuteczność podejmowanych instrumentów marketingowych oraz wskażą potencjalne szanse i zagrożenia dla firm w obszarze marketingu.
Środki na realizację projektu wynoszą ponad 4 mln zł i pochodzić będą z Unii Europejskiej, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 5.2 Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym.
Celem projektu jest ścisłe nawiązanie współpracy między instytucjami tworzącymi konsorcjum na rzecz podniesienia konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez wprowadzenie nowej, innowacyjnej usługi polegającej na weryfikacji i ocenie indywidualnych potrzeb młodych firm w zakresie prowadzenia skutecznego marketingu. Potrzeba wsparcia wynika z rosnącej rywalizacji rynkowej i trudności osiągnięcia samodzielności i dojrzałości rynkowej przez mikro i małe przedsiębiorstwa.
Przez ponad dwa lata Kielecki Park Technologiczny we współpracy z partnerami będzie doradzał zainteresowanym przedsiębiorcom jak skutecznie planować i kompleksowo realizować strategie marketingowe. Firmy biorące udział w projekcie zostaną poddane specjalistycznemu audytowi, dzięki któremu wykwalifikowani eksperci ocenią skuteczność podejmowanych instrumentów marketingowych oraz wskażą potencjalne szanse i zagrożenia dla firm w obszarze marketingu.
Środki na realizację projektu wynoszą ponad 4 mln zł i pochodzić będą z Unii Europejskiej, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 5.2 Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym.