Aktualności

2020-09-01

OptiBuy zwiększa zatrudnienie i przenosi się do większego biura

Kieleckie oddziały OptiBuy i NextBuy, spółek międzynarodowej grupy wdrożeniowo-konsultingowej zajmującej się tworzeniem i implementacją rozwiązań IT dla działów zakupów na potrzeby światowych gigantów i krajowych liderów, przeniosły swoje biura do nowego budynku należącego do Kieleckiego Parku Technologicznego.

- OptiBuy ma duży potencjał rozwojowy, realizuje innowacyjne przedsięwzięcia i co ważne, tworzy nowe miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników, głównie programistów. Dodatkowo współpracuje z uczelniami – to wszystko decyduje o tym, że firma od początku funkcjonowania u nas jest lokatorem strategicznym dla Kieleckiego Parku Technologicznego i rekomendowana została do wynajmu powierzchni w inkubatorze. Dążymy do stworzenia optymalnej struktury lokatorów w Parku. Inkubator SKYE INC ukierunkowany jest przede wszystkim na wsparcie działalności innowacyjnej w branży informatycznej, rozumianej jako technologie informacyjne i telekomunikacyjne, firma OptiBuy doskonale wpisuje się w tę definicję. Pomogliśmy spółce nie tylko w zakresie dostępu do świetnie przygotowanej infrastruktury. Zaangażowaliśmy się również w proces związany z rekrutacją pracowników. Cieszy nas również fakt, że firma docenia efekty synergii, które powstają w KPT, współpracuje z innymi naszymi lokatorami, chce dzielić się z innymi wiedzą i doświadczeniem, a w planach ma organizację wydarzeń networkingowych, z myślą zwłaszcza o młodych, technologicznych przedsiębiorcach i startupach, na co również my stawiamy w Parku – mówi Justyna Lichosik, dyrektor KPT.

U podstaw decyzji o zmianie lokalizacji na budynek Skye, leżało stale rosnące zatrudnienie, dość mocno kontrastujące z obecnymi pandemicznymi nastrojami w biznesie.
- Mimo zauważalnego kryzysu w wielu branżach oraz wysokiej niepewności na rynkach światowych, obie nasze spółki utrzymują trend wzrostu, a nawet go intensyfikują. Powiększamy bazę aktywnych klientów i rozpoczynamy kolejne projekty w Europie i Bliskim Wschodzie. – mówi Dyrektor w OptiBuy – Piotr Borowiec i dodaje – To przekłada się na zwiększone zapotrzebowanie na analityków, programistów czy project managerów.
Spółki w ostatnich trzech miesiącach zwiększyły liczbę zatrudnionych osób o ponad 20%, nie wliczając w to uczestników płatnych praktyk czy staży. Nowe biuro stało się koniecznością ze względu na… brak wystarczającej przestrzeni w poprzedniej lokalizacji – również na terenie KPT.
- Metodyka naszej pracy, oparta o Agile i Scrum, implikuje m.in. dużą elastyczność i wysoki poziom współpracy między zespołami. – mówi Miłosz Ziernik, Chief Technology Officer w NextBuy – Decydując się na budynek Skye przy Olszewskiego 6, nie koncentrowaliśmy się wyłącznie na potencjale do dalszego zatrudnienia kolejnych talentów programistycznych czy analitycznych. Dbaliśmy o to, by wybrane biuro zapewniało komfort pracy w przyjaznym otoczeniu, otwartym na dyskusje i wymianę pomysłów oraz aby nie utrudniało nam życia na innych, wręcz prozaicznych płaszczyznach, np. w kwestii parkowania czy podróży z domu do pracy.

Grupa dodatkowo podrzuca pracownikom bezpieczniejsze, z punktu widzenia pandemii, rozwiązania na przemieszczanie się – do dyspozycji pracowników oddane zostały elektryczne hulajnogi, które są ciekawą alternatywą dla komunikacji miejskiej.
Obie spółki nastawiają się na dalszy rozwój. OptiBuy – odważnie patrzy w kierunku międzynarodowych rynków i wdrożeń potężnych systemów zakupowych dla korporacji, a NextBuy nastawia się na rozwój i development swojego flagowego produktu – platformy zakupowej.
- Naszą codzienną pracę cechuje duża różnorodność. Z jednej strony mamy sprawdzone, gotowe i szybkie we wdrożeniu produkty, dające pole do proponowania usprawnień, a z drugiej – wdrożenia nieograniczone pod kątem branży czy poziomu skomplikowania na etapie projektu i produkcji. Każdy nowy klient to inne wyzwania, inna metoda współpracy, inne oczekiwania i inni ludzie. – mówi Piotr Borowiec – Każdy członek naszego zespołu ma duży wpływ na to w jakim kierunku się rozwija: programowanie, zaawansowana konfiguracja, a może praca z klientem, zarządzanie zespołem lub projektem).Im lepiej czujemy się w tym co robimy, tym wiadomo - lepiej to robimy. A to daje ogromną satysfakcję i jest bezpośrednim powodem, dla którego tak wielu z nas jest tu od lat i wchodzi na kolejne szczeble kariery.
Poza optymalizacją przestrzeni biurowej dla swoich obecnych i przyszłych pracowników, firma OptiBuy zaangażowała się w projekt CK TECHNIK Centrum Kształcenia Zawodowego, którego celem jest wykształcenie wykwalifikowanej kadry dla branży metalowo–odlewniczej, informatycznej, elektrycznej oraz elektronicznej. OptiBuy dołączyło do grona Partnerów Strategicznych przedsięwzięcia.

O OptiBuy
OptiBuy to międzynarodowa firma wdrożeniowa i konsultingowa specjalizująca się w zarządzaniu zakupami. Zapewniamy szeroki wachlarz doskonałych rozwiązań zakupowych, wykorzystując w tym celu międzynarodową sieć biur (w Polsce, Czechach, Szwajcarii, Niemczech i Chinach), dogłębną znajomość rynku i rozbudowany zestaw narzędzi informatycznych. Jesteśmy jedną z wiodących firm zajmujących się implementacją narzędzi IT oraz doradztwem zakupowym w Europie Środkowo-Wschodniej i na świecie. Nasze specjalności to rozwiązania informatyczne w zakresie oprogramowania zakupowego (Ivalua, NextBuy), a także optymalizacja kosztów zakupów (projekty redukcji kosztów) oraz projekty z zakresu Global Sourcing.

Powrót