Aktualności

2018-05-29

Sztuczna inteligencja w KPT. Innowacyjne rozwiązanie dla firm

Ma wspierać rosnącą społeczność KPT i usprawnić komunikację z lokatorami – wirtualny asystent SAM oparty na technologii sztucznej inteligencji już wkrótce stanie się częścią oferty Parku.

- Sztuczna inteligencja ma dziś zastosowanie w niemal każdej dziedzinie życia. Bez nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych nie moglibyśmy się rozwijać. Chcemy być jeszcze bardziej dostępni i atrakcyjni dla biznesu. Musimy odpowiadać na potrzeby przedsiębiorców zainteresowanych naszą ofertą -  mówi Szymon Mazurkiewicz, dyrektor KPT.  

Aktualnie KPT wraz z partnerem, którym jest lokator Parku firma Pub4Social, prowadzi prace nad pilotażowym smart rozwiązaniem, stworzeniem wirtualnego asystenta.

Chatbot SAM, bo tak będzie miał na imię, opiera się na technologii sztucznej inteligencji, która pozwoli na komunikowanie się lokatorów i gości z pracownikami KPT. SAM będzie działał, głównie na platformach, które użytkownicy znają najlepiej, takich jak Facebook Messenger i Facebook. Za pomocą Messengera wirtualny asystent będzie mógł precyzyjnie zlokalizować swojego użytkownika, pomagając mu znaleźć wydarzenie, biuro lub konkretną firmę, a nawet prowadzić i nawigować wewnątrz i na zewnątrz budynku. Lokatorzy przy jego użyciu będą mieli bieżący kontakt z opiekunami, a także łatwiej będzie im znaleźć partnerów biznesowych.

Pomysł na zastosowanie sztucznej inteligencji w KPT wiąże się z realizowanym przez Park międzynarodowym projektem URBAN INNO, współfinansowanym z Programu Interreg Central Europe, gdzie wraz z jedenastoma partnerami z Europy Środkowej KPT pracuje nad opracowaniem nowatorskich rozwiązań dla miast, wspierających zaangażowanie i wzmocnienie relacji pomiędzy przedstawicielami instytucji miejskich, firm oraz mieszkańców. Początkowo baza wiedzy, którą posługiwać będzie się SAM, zwierać będzie najważniejsze informacje o KPT. W późniejszym etapie ma szansę zostać zastosowany również w innych miejskich instytucjach. Będzie załączał mapy, wyświetlał galerie obrazów z wydarzeń, wysyłał inne pliki, takie jak pdf, doc., xls. SAM będzie się „uczył” coraz więcej, co pozwoli uzyskać mu pewną autonomię. Z czasem, w celu usprawnienia tego rozwiązania, Park uruchomi info kioski, a w wybranych miejscach pojawią się kody QR.  

 – W tej chwili testujemy to rozwiązanie. Mamy nadzieję, że po wakacjach uda nam się je wprowadzić w życie i tym samym usprawnić komunikację w Parku. Sztuczna inteligencja posłuży nam do prezentacji naszej oferty, będzie stymulować aktywność społeczności KPT, sprawi, że staniemy się jeszcze bardziej innowacyjni – mówi Szymon Mazurkiewicz.

Powrót