Aktualności

2018-01-26

Wspólny projekt studentów UJK i Energetycznego Centrum Nauki KPT

Studenci dziennikarstwa UJK pracowali nad strategią promocji Energetycznego Centrum Nauki KPT – to praktyczny wymiar współpracy pomiędzy uczelnią a Kieleckim Parkiem Technologicznym.

Dzięki podpisanej jeszcze w ubiegłym roku umowie pomiędzy UJK i KPT, możliwa była organizacja zajęć praktycznych dla studentów II roku dziennikarstwa i komunikacji społecznej o specjalności wizerunek, promocja i reklama UJK. – Jednym z priorytetów naszej działalności jest współpraca z uczelniami. Zwykle chodzi o łączenie świata nauki z biznesem. Chcemy mocno zaistnieć w świadomości studentów, co sukcesywnie nam się udaje. Ten projekt miał nieco inny wymiar, ale równie ważny. Daliśmy młodym ludziom możliwość „wykazania się”. Stworzenie działań promocyjnych dla ECN było dla nich nie lada wyzwaniem. Ale właśnie o to chodzi, by nauka szła w parze z praktyką – mówi Szymon Mazurkiewicz, dyrektor KPT.

Zadaniem młodych adeptów było przygotowanie strategii marki ECN, wcielając się w prawdziwą agencję public relations, która na czas projektu została przez nich nazwana „Agencją Świeżaki”. Studenci pracując nad strategią, przygotowali brief, spotkali się z klientem, dokonali m.in. analizy SWOT czy też zbadali otoczenie konkurencji. Dzięki współpracy z Agencją Informacyjną PRESS SERVICE Monitoring mieli okazję wykorzystać nowoczesne narzędzia do monitorowania i zaobserwować aktywność marki w mediach. Jak zauważa dr Tomasz Chrząstek, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Informacji UJK, to prekursorski projekt i to pierwszy raz kiedy studenci mieli okazję pracować na „żywym organizmie” i zderzyć wiedzę teoretyczną z aspektem praktycznym własnej pracy. – Miejmy nadzieję, że przynajmniej część tych pomysłów uda się wykorzystać dla obopólnego dobra, dla naszego i dla Energetycznego Centrum Nauki i również wszystkich tych, którzy będą odwiedzać Centrum. Wierzę, że to nie pierwsza nasza inicjatywa i pewnie jeszcze nie jeden wspólny projekt uda się nam zrealizować – zauważa.

Równie cennym i niezwykle rozwojowym doświadczeniem projekt stał się dla studentów. – To była bardzo fajna praca, bo zespołowa i bardzo dużo nowego dowiedzieliśmy się z zakresu PR’u. Najwięcej satysfakcji sprawił nam fakt, że pracowaliśmy nie na przykładowo wymyślonej firmie, ale na istniejącej i prężnie rozwijającej się instytucji - mówi Liza Sokolovskaja, studentka dziennikarstwa UJK. Nazarii Yarovenko zawsze wiedział, że chce pracować w promocji - Dla mnie projekt był ważnym doświadczeniem. Patrząc na kielecki rynek, na tych odbiorców, którzy tutaj żyją, mieszkają, miałem okazję sprawdzić jak lepiej do nich dotrzeć, jakie techniki oraz metody najlepiej zastosować, żeby do nich dojść i jakie największe wyniki można z tego osiągnąć - mówi.

Trzech najlepszych studentów będzie miało okazję przekonać się w praktyce jak działa Energetyczne Centrum Nauki KPT podczas stażów, na które zostaną zaproszeni.




Galeria zdjęć

Powrót