Aktualności

2017-08-09

Navimatik dołączył do grona lokatorów KPT

Automatyzacja procesów produkcyjnych oraz budowa maszyn i doradztwo techniczne – to główny zakres działalności spółki Navimatik, nowego lokatora Kieleckiego Parku Technologicznego. 

Firma tworzy również systemy informatyczne do zarządzania procesami logistycznymi. W Parku spółka otworzyła pierwsze biuro. Jak zauważa Łukasz Iwan, właściciel Navimatik, powodów wyboru KPT na lokalizację było kilka. Są to między innymi dogodna lokalizacja, pomoc KPT w promocji i kontaktach z innymi przedsiębiorstwami, jak również duża liczba przedsiębiorstw skupionych w jednym miejscu, z którymi w przyszłości firma chce współpracować. – Współpraca ta mogłaby obejmować prace projektowe jak również te związane z tworzeniem komponentów maszyn lub urządzeń – mówi Łukasz Iwan. Podkreśla, że innowacyjność świadczonych usług Navimatik polega na wdrożeniu koncepcji Industry 4.0 oraz internetu rzeczy IoT, poprzez integrację interfejsu klienta końcowego z maszynami , procesami technologicznymi lub logistycznymi. Innowacyjność tych rozwiązań pozwoli również lepiej zarządzać procesem produkcyjnym. - Przedsiębiorstwa, które zdecydują się na integrację paneli klienta końcowego, z maszynami produkcyjnymi mogą w sposób bardziej innowacyjny zarządzać produkcją. Spływające informacje o ilości zamówień pozwolą przedsiębiorstwom na lepszą optymalizację procesów produkcyjnych, a co za tym idzie lepsze wykorzystanie maszyn. Informacja o ilości zamówień na dany produkt z systemu bazodanowego przedsiębiorstwa, przesłana bezpośrednio do maszyny pozwoli w sposób automatyczny  zainicjować produkcję tego konkretnego produktu lub półproduktu potrzebnego do wykonania produktu końcowego, a zaprzestać produkcję produktu, na który w chwili obecnej nie ma zamówień – tłumaczy Łukasz Iwan. Dodaje, że technologia IoT umożliwi dostęp do bieżących i przydatnych danych o lokalizacji oraz stanie produktów, co przyczyni się do usprawnienia łańcuchów dostaw, procesów produkcyjnych, umożliwi zminimalizowanie ryzyka i zredukowanie strat oraz pozwoli na optymalizację kosztów i procedur. Ma to pomóc w usprawnieniu działalności biznesowej i lepszym wykorzystaniu zasobów, jak również poprawić standard obsługi klienta.

Obecnie osoby zatrudnione w firmie pracują nad tworzeniem oprogramowania i dokumentacji technicznej. Są to zadania typowo inżynierskie. Do końca tego roku spółka chce zatrudnić inżyniera automatyka, a na początku przyszłego roku inżyniera konstruktora.

- Na tę chwilę koncentrujemy się na realizacji projektu związanego z telemetrią. Kończymy właśnie pracę nad  interfejsem użytkownika oraz prototypem urządzenia, dzięki któremu będzie możliwe przesyłanie danych  oraz ich odczyt, z obiektów rozmieszczonych w różnych lokalizacjach – mówi Łukasz Iwan.

Powrót