Aktualności
2017-08-04
Kolejne start-upy TechnoparkBiznesHub z dofinansowaniem
Kolejne osiem start-upów, które rozwijały swoje biznesowe pomysły przy wsparciu Platformy TechnoparkBiznesHub otrzymało dofinansowanie w ramach unijnego programu Program Operacyjny Polska Wschodnia.
Do Platformy TechnoparkBiznesHub wpłynęło ponad 850 projektów. Eksperci wyłonili 54 start-upy i dzięki rekomendacji mogły one ubiegać się o bezzwrotną dotację w ramach działania 1.1.2 POPW „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”. Poniżej prezentujemy kolejnych 8.
CHALLENGEROCKET Sp. z o. o. to platforma do rekrutacji specjalistów IT, która poprzez sourcing (zdobywanie nowych kandydatów) i screening (ocenę wiedzy) z wykorzystaniem formuły konkursowej (hackatonów) - jest innowacyjną formą pozyskiwania właściwych kandydatów do pracy. W czasie hackathonów kodu - programiści kodują rozwiązania w swoich przeglądarkach, a ich kody są oceniane w sposób zautomatyzowany.
IOD PERFORMANCE Sp. z o. o. - przystawka portalowa jest mechanizmem dedykowanym do pojazdów z napędem na wszystkie koła, posiadających sztywne mosty napędowe. Most napędowy to zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych spełniający zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazujący napęd z układu napędowego na koła jezdne. Opracowywane rozwiązanie zakłada stworzenie przystawek do różnych typów mostów napędowych samochodów terenowych. Mechanizm montowany będzie po między zwrotnicą mostu, a piastą koła. Konstrukcja przystawek portalowych zakłada instalacje z możliwie jak najmniejszą modyfikacją oryginalnych mostów. Główną zmianą konstrukcyjną pojazdu z zastosowanymi przystawkami portalowymi jest odsunięcie osi kół od osi mostu napędowego co skutkuje zwiększeniem efektywnego prześwitu pojazdu oraz zwiększeniem rozstawu osi kół o szerokość przystawek.
MULTIEXTRACTORS Sp z o. o. - urządzenie multiextractor służy do przygotowania materiału roślinnego przed właściwym procesem ekstrakcji metodą nadkrytycznego dwutlenku węgla. Dzięki procesom wstępnej obróbki z materiału roślinnego np. suszu lub nasion proces ekstrakcji charakteryzuje się zwiększoną wydajnością a otrzymany ekstrakt jest znacząco wyższej jakości tj. posiada szersze spektrum pozyskanych związków. Multiextractor jest urządzeniem o zastosowaniu przemysłowym i kierowany jest do sektorów produkcyjnych takich jak produkcja kosmetyków, nawozów, leków i suplementów, leków wziewnych, piwa itp. A także branży usługowych np. turystki zdrowotnej, hotele SPA&Wellness sanatoria stosujące zabiegi inhalacji itp.
FLYPS Sp. z o.o. - pomysł stanowi rozwiązanie w branży informatycznej. Start-up koncentruje swoje usługi w obszarze mocy obliczeniowych komputerów. Usługę, scalać będzie autorska platforma do zarządzania mocą obliczeniową komputerów dwóch grup użytkowników: klientów, którzy potrzebują mocy obliczeniowej i Użytkowników, którzy dysponują niewykorzystana mocą obliczeniową swoich komputerów osobistych. Użytkownicy, którzy będą udostępniać wolną moc obliczeniową swoich komputerów osobistych, stanowią kluczowy element modelu funkcjonowania firmy, który determinuje możliwość oferowania Klientom mocy obliczeniowej w ramach systemu Flyps. Aby pozyskać moc obliczeniową od Użytkowników konieczne jest wygenerowanie dla nich wartości za udostępnioną moc . Dlatego też model biznesowy zakłada incentive dla Użytkowników za udostepnienie w ramach systemu Flyps mocy obliczeniowej swoich komputerów w postaci udziału w programie partnerskim, w którym formą rozliczenia będą zbierane punkty. Za zebrane punkty będzie można nabywać określone produkty i odpłatne treści w Internecie (np. muzykę, zdjęcia, audiobooki, gry, filmy, aplikacje na systemy Android, iOS, materiały edukacyjne, prenumeratę wydań e-gazet). Nabywanie contentu będzie odbywało się w ramach programu partnerskiego z dostawcami treści (np. sklepy internetowe, stocki i banki zdjęć, serwisy www udostępniające odpłatnie treść w Internecie).
PTS INVESTMENTS Sp. z o.o. Start-up PTS Investments ma na celu wprowadzenie na rynek autonomicznego systemu oparte na technologii turbin wiatrowych służące do napowietrzania stawów rybnych. Rozwiązanie to umożliwia redukcję umieralności ryb spowodowaną efektem tak zwanej przyduchy – niskiego poziomu tlenu w wodzie – który w okresie zimowym może odpowiadać za śmierć nawet do 23,9 % hodowli. W przypadku dużych hodowli przekłada się to na olbrzymie straty, przez co coraz częściej hodowcy inwestują w technologie napowietrzające. Ich utrzymanie jednak bywa problematyczne – specyfika znacznej części stawów uniemożliwia zasilania ich z sieci elektrycznej, wymagane wobec tego jest zastosowanie agregatów spalinowych. W ich przypadku koszty obsługi są na tyle wysokie, że w perspektywie czasu klienci są zainteresowani produktem oferowanym przez startup. Dodatkowo turbiny te maja potencjał rozwojowy – istnieje możliwość rozbudowy ich zastosowania w innych gałęziach przemysłu a sama firma planuje opracowywanie nowych technologii dostosowanych pod potrzeby rynku w przyszłości.
Pub4Social Sp z o.o. wprowadził na rynek My Social Seller (MSS). To aplikacja dla firm, która umożliwia szybkie i automatyczne stworzenie oferty handlowej w Internecie i opublikowanie jej przez media społecznościowe. Głównym elementem systemu jest inteligentny bot zastosowany w aplikacji Messenger, który przeprowadza użytkownika przez cały proces tworzenia profesjonalnej oferty sprzedażowej. MSS automatyzuje proces pozyskania danych do oferty oraz umożliwia sprzedaż przez internetowe kanały z wykorzystaniem mediów społecznościowych, SEO oraz SEM w tak prosty sposób jak obsługa Facebooka. W ramach MSS, spółka oferuje sprzedawcom wirtualnego pomocnika w postaci Bota na Messengera, który wyręcza w pozyskiwaniu danych od klientów. Wirtualny pomocnik będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję do obsługi kontaktów z klientami. Celem systemu jest umożliwienie firmom, w łatwy sposób udostępniania swojej oferty, pozyskiwania klientów i sprzedaż produktów bezpośrednio z publikowanych w systemie materiałów marketingowych. Za pomocą modułów MSS: reklamy, obsługi transakcji, analizy ofert klientów, system będzie stosował elementy automatyzacji marketingu realizowane poprzez funkcjonalności mediów społecznościowych: powiadomienia, posty, wiadomości tekstowe Messenger. Dodatkowo system będzie udostępniał płatności elektroniczne za pośrednictwem kart płatniczych, blik oraz przelewów elektronicznych. MSS będzie zawierał również system fakturowy, poprzez który będzie możliwość rozliczenia sprzedaży, a także funkcjonalność w postaci heatmap, która przekaże klientowi dane analityczne dotyczące zachowania użytkowników czytających ofertę sprzedażową.
RoboSoccer Sp. z o.o. RoboSoccer można zdefiniować jako gadżet, zabawkę, która łączy najlepsze cechy znanych wszystkim piłkarzyków oraz zaawansowanej robotyki. RoboSoccer, to zestaw 2 robotów, którymi można grać piłkę robotyczną na dowolnej powierzchni. Średnica robota, to tylko 10 cm, co oznacza, że można zabrać je ze sobą wszędzie, kupić jako prezent dla dzieci, lub zagrać na dowolnym biurku zamiast zwykłych piłkarzyków. Roboty są sterowane przez aplikację mobilną, co daje zupełnie nowy poziom interakcji w porównaniu do zwykłych piłkarzyków. Dodatkowo, kolor robota może zostać zmieniony z poziomu aplikacji mobilnej, aby proces gry był jeszcze bardziej spersonalizowany. Proces gry jest bardzo prosty. Aby rozpocząć grę potrzebni są co najmniej 2 gracze z 2 robotami. Przed rozpoczęciem gry, gracze powinni złożyć boisko z elementów typu “puzzle”, aby roboty i piłka podczas gry wybiegały za daleko. Następnie gracze łączą roboty ze swoimi smartfonami, ustalają kolory robotów i rozpoczynają grę. Cel gry - Odebrać przeciwnikowi piłkę i strzelić w bramkę. Osoba, która strzeli więcej goli, wygrywa.
Cabiomede Sp. z o. o. - Celem CABIOMEDE jest dostarczenie klientom z sektora MŚP zaawansowanych i nowoczesnych usług badawczo rozwojowych w formie outsourcingu działu R&D w konwencji „na żądanie”. Dzięki połączeniu specjalistycznego oprogramowania i doświadczonej kadry specjalistów, CABIOMEDE zapewni klientom możliwość wykorzystania najnowszych technologii, które z uwagi na wysokie bariery wejścia, są dla wielu mniejszych firm niedostępne, nieopłacalne lub zbyt czasochłonne. Drugim z kluczowych elementów pomysłu jest kanał świadczenia usług. CABIOMEDE stworzyło innowacyjną platformę do komunikacji z klientem. Umożliwi ona znaczną oszczędność czasu i ułatwi procedury realizacji projektów. Docelowo, serwis CABIOMEDE będzie funkcjonował jako potężne narzędzie zarządzania doświadczeniem i wiedzą firmy. Pozwoli to na znaczną skalowalność zarówno ilości, jak i dochodowości realizowanych zleceń. Elastyczne sterowanie marżą, możliwe dzięki serwisowi, pozwoli na ograniczanie kosztów klienta, przy jednoczesnym zwiększaniu przychodów firmy.