Aktualności
2017-05-11
Design Thinking Week w KPT
Kielecki Park Technologiczny przyłączył się do tegorocznej edycji Design Thinking Week, której hasłem przewodnim było zaufanie społeczne.
W dniach 8 - 14 maja w kilkunastu największych miastach w Polsce, w tym m.in. w Kielcach, środowiska: biznesu, nauki i sektora społecznego współpracują ze sobą na rzecz rozwiązywania codziennych problemów Polaków związanych z zaufaniem.
Festiwal składa się z dwóch części: szkoleniowej Design Thinking Camp oraz warsztatowej Design Thinking Week. Odbyło się szereg bezpłatnych warsztatów, spotkań i innych wydarzeń poświęconych poszukiwaniu rozwiązań (tj. tworzeniu usług i produktów) budujących zaufanie społeczne. Przykładowe zagadnienia z jakimi zmierzą się uczestnicy to: wzbudzenie zaufania konkretnej grupy klientów, nawiązanie współpracy między firmami, bądź budowanie zaufania wśród młodzieży i młodych dorosłych.
Kielecki Park Technologiczny 10 i 11 maja zorganizował warsztaty – w pierwszym dniu dedykowane uczniom z Zespołu Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego w Kielcach, a w drugim - otwarte dla wszystkich chętnych na Politechnice Świętokrzyskiej.
- Młodzi, kreatywni i otwarci ludzie wykorzystując metodę Design Thinking pracowali nad problemem firmy Tropextrakt Polska sp. z o.o., lokatora Kieleckiego Parku Technologicznego, producenta innowacyjnych napojów naturalnych. Zdefiniowaliśmy problem, który polegał na dotarciu do młodych ludzi z innowacyjnymi sokami. Chodziło o to, by mimo ceny zachęcić ich do zakupu produktów ze względu na ich prozdrowotne właściwości. Przekonywaliśmy, że cena idzie z jakością. Zdefiniowaliśmy grupę docelową i poprzez techniki, którymi kieruje się metodologia design thinking opracowaliśmy wspólnie rozwiązania problemu. Na koniec odbyła się prezentacja rezultatów – tłumaczy Joanna Rudawska, kierownik Działu Projektów Rozwojowych KPT.
Galeria zdjęć