Aktualności
2017-04-27
Za nami 13. Kieleckie Dni Przedsiębiorczości Akademickiej
Dwa dni wypełnione inspirującymi warsztatami. Do tego spotkania z przedsiębiorcami i ponad 200 uczestników. To bilans 13. edycji Kieleckich Dni Przedsiębiorczości.
– Sektor nauki i badań uznaje się dziś za koło zamachowe gospodarki wiedzy. Dlatego Kielecki Park Technologiczny prowadzi działania edukacyjne w zakresie kreowania postaw przedsiębiorczych. Jestem przekonany, że udział we wszelkiego rodzaju szkoleniach i doradztwie w tym zakresie zwiększa szanse uczestników na sukces w biznesie – mówi Szymon Mazurkiewicz, dyrektor KPT.
Do 13. edycji KDPA przyłączyły się trzy największe uczelnie w naszym mieście. Wydarzenie to po raz pierwszy zorganizowane zostało wiele lat temu, aby wypełnić lukę w edukacji i promować postawę przedsiębiorczą nie tylko wśród studentów, ale również wśród pracowników naukowych. Ideą KDPA jest przede wszystkim zachęcenie młodych ludzi do budowania kompetencji jaką jest przedsiębiorczość – uznawaną za kluczową w dzisiejszych czasach. Jak zauważa Joanna Rudawska, kierownik Działu Projektów Rozwojowych KPT, mówiąc o przedsiębiorczości myślimy o zaradności, inicjatywności, podejmowaniu ryzyka, proaktywności, zorganizowaniu. Te umiejętności są niezbędne, aby znaleźć pracę, czy też prowadzić firmę.
W 13. edycji KDPA w sumie udział wzięło ponad 200 studentów i absolwentów. Dla nich w trzech uczelniach – na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego, w Politechnice Świętokrzyskiej i w Wyższej Szkole Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych zorganizowano warsztaty, podczas których eksperci przekazali kompleksową wiedzę na temat tego ja przygotować własny model biznesowy, jak zbudować markę osobistą oraz w jaki sposób zaprezentować swój pomysł na biznes. Zajęcia poprowadzili eksperci z warszawskiego Instytutu Kreowania Przedsiębiorczości – w PŚk Jacek Lipski, na UJK Michał Korba, a w WSEiNM Tomasz Jabłoński.
Częścią KDPA były Kawiarenki Biznesowe z udziałem kieleckich przedsiębiorców. Młodzi ludzie spotkali się z potencjalnymi pracodawcami, by dowiedzieć się jaki jest "model" idealnego kandydata w każdej z firm. W luźnej atmosferze ze studentami rozmawiali przedstawiciele takich firm, jak: Rovese S.A., DS Smith Sp. z o.o., ŚZPP Lewiatan, Podopharm, EkoEnergia, Fundacja "Możesz Więcej", Infosys Poland, Telbridge Sp. z o.o.. Zaproszeni goście podpowiadali co wpływa na szanse przyszłych absolwentów na rynku pracy, w rozwój których kompetencji należy inwestować czas i zasoby, aby osiągnąć sukces zawodowy, jakie korzyści niesie dla młodych ludzi ścieżka zawodowa w średniej lub małej firmie, a jakie w założonej działalności gospodarczej. Młodych ludzi najbardziej interesowała oferta staży i praktyk. Pytali także jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, które z kompetencji są ważne dla pracodawców oraz znajomość jakich języków obcych jest wymagana.
Galeria zdjęć