Aktualności

2016-05-18

Przygotowują się do stażu w KPT

Są ciekawi świata, mają pasje i szukają swojej ścieżki kariery – młodzi ludzie, uczestnicy realizowanego przez Kielecki Park Technologiczny projektu, mają szansę na trzymiesięczny, płatny staż. Są już po specjalnie przygotowanych przez pracowników Parku warsztatach.

„Czas na staż” to projekt realizowany z Akademickim Biurem Karier działającym przy Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. To druga edycja przedsięwzięcia, w którym biorą udział studenci III roku I stopnia oraz studenci I i II roku II stopnia studiów stacjonarnych UJK. Tym razem ponad 60 osób wyraziło zainteresowanie odbyciem stażu w Parku Technologicznym, a dla 36 KPT był pierwszym wskazaniem spośród dostępnych potencjalnych pracodawców. Zdaniem Joanny Rudawskiej, która kieruje Działem Projektów Rozwojowych KPT, Park jest atrakcyjnym dla młodych ludzi miejscem jeśli chodzi o rozwój kariery zawodowej, gdyż każdy może znaleźć tu miejsce dla siebie. – Można tu sprawdzić się w wielu branżach – od doradztwa ekonomicznego, przez pedagogikę po design. Ponadto studenci chcą dziś uczyć się zarządzania projektami, a u nas praca na projektach jest podstawą – mówi Joanna Rudawska.

12 wybranych osób wzięło już udział w warsztatach opartych o metodologię wywodzącą się z branży kreatywnej Design Thinking. Jak zauważa Joanna Rudawska, metoda ta jest użyteczna przy pracy projektowej nad usługami, produktami, modelami biznesowymi, ale także nad planem kariery. Co ważne, przez dwa dni uczestnicy pracowali na prawdziwym casie firmy Tropextrakt, producenta ekstraktów do soków, lokatora KPT. - Odwiedziliśmy firmę, mieliśmy okazję zobaczyć proces produkcji i spróbować smoothie z egzotycznym owocem cupuacu. Na tym produkcie też pracowaliśmy, a naszym celem było zachęcenie ludzi młodych do kupna i picia tego soku – wyjaśnia Joanna Rudawska.

Warsztaty rozpoczęły się od stworzenia profilu wzoru klienta i opracowania mapy empatii. Potem zdefiniowane zostały problemy. Korzystając z narzędzi takich jak mapy myśli, burza mózgów, pytania wyzwalające czy ortodoksy udało się zaproponować kilka rozwiązań i opracować koncept. - Faza prototypowania uwolniła kreatywność studentów, a ostateczna prezentacja przed właścicielami firmy dała możliwość przetestowania swoich umiejętności prezentacji – opowiada Joanna Rudawska.

W wyniku dwudniowych warsztatów powstały dwie koncepcje – nowe opakowanie napoju oraz scenariusz reklamy. Jak ocenia Joanna Rudawska, poziom tegorocznej edycji był bardzo wysoki. Studenci, którzy zostali wybrani do etapu szkoleń to aktywne osoby nie tylko na uczelni. Poza nauką pracują dorywczo i władają biegle językami.

Po warsztatach wybrano sześć osób, z którymi zostaną przeprowadzone rozmowy rekrutacyjne. Trzymiesięczny staż trzech najlepszych osób w wybranych działach KPT rozpocznie się w lipcu.

 




Galeria zdjęć

Powrót