Aktualności
2018-02-07
KPT Game Academy
Kielecki Park Technologiczny z myślą o fanach tworzenia gier organizuje cykl warsztatów pn. KPT Game Academy. Zajęcia odbędą się w dniach 21 i 22 marca w KPT.
To kolejne po KPT Game CUP wydarzenie z branży e-gamingowej, w którą Kielecki Park Technologiczny się angażuje tworząc nową markę.
W warsztatach mogą wziąć osoby pełnoletnie, interesujące się projektowaniem i tworzeniem gier, a także chcące nabyć kompetencje w tym zakresie. Wydarzenie ma charakter dwudniowy i podzielone jest na 3 osobne warsztaty tematyczne. Rekrutacja ruszy 19 lutego.
Warsztaty 1: Programowanie gier video (2 dni po 3 godziny zegarowe). Celem warsztatów
z programowania gier jest przybliżenie na czym polega tworzenie gier i nabycie praktycznych umiejętności. Uczestnicy korzystać będą z Unity 3D, jednego z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia gier. Zajęcia będą obejmować wstęp do samego narzędzia, podstawy programowania i projektowania interfejsów użytkownika. Nabyta wiedza zostanie wykorzystana w praktyce podczas tworzenia prototypów gier, które uczestnicy będą mogli rozwijać po zakończeniu warsztatów.
Warsztaty 2: Level Design/projektowanie poziomów (3 godziny zegarowe). Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z: charakterystyką pracy Level designera, pojęciami, narzędziami i metodologią pracy. Przeniosą abstrakcyjny floorplan do formy użytkowego levelu. W formie tego eksperymentu zostanie pobudzona kreatywność. Przećwiczona umiejętność tworzenia wizualizacji na podstawie dokumentacji, opisu, planu będzie pomocna w każdej przyszłej pracy twórczej. Działalność praktyczna warsztatowa w formie Whiteboxingu opartego na wcześniejszym floorplanie wpłynie na utrwalanie i lepsze zrozumienie wiedzy teoretycznej poprzez praktykę. To w połączeniu z przedstawionymi sytuacjami z empirycznych przykładów pozwoli dostrzec związki zjawisk i procesów występujących w branży. Własny samodzielny twór pozwoli poczuć odpowiedzialność i ukształtować pozytywną postawę wobec potrzeby działań planistycznych. Szkolenie będzie poprowadzone w formie ćwiczeń, poprzedzonych elementami wykładu i nacechowanymi emocjami opowiadaniami z produkcji.
Warsztaty 3: Game Art/ Artystyczne aspekty projektowania gier (3 godziny zegarowe). Celem warsztatu jest zapoznanie z podstawami pracy estetycznej i artystycznej w branży gier. Podczas spotkania uczestnicy poznają podstawowe, uniwersalne zasady kierujące pracą art-directora w projekcie gamingowym. Poruszone zostaną takie kwestie jak warstwa estetyczna projektu, aplikowanie zasad estetycznych do praktycznego modelu MDA, czy praca nad briefem artystycznym, który jest częścią każdego dobrego design doca - dokumentu zbiorczego opisującego produkt docelowy jakim jest gotowa gra. Szkolenie prowadzone zostanie metodą warsztatową opartą o cykl Kolba, połączoną z konwersatoriami i mini wykładami.
Harmonogram:
- Programowanie gier video – 21 i 22 marca, g. 9.00-12.00
- Level Design (projektowanie poziomów) – 21 marca, g. 10.00-13.00
- Game Art. – artystyczne aspekty projektowania gier – 22 marca, g. 10.00-13.00
Prowadzący:
Level design - Sylwester Osik
Za dnia Level Designer w nocy zaś Indie Developer. Profesjonalnie w branży od 3 lat, ale już w gimnazjum robił mapy do CS'a 1.6. Jeden z założycieli fundacji Lublin GameDev. Level designer w Black Eye Games pracującym nad średniowiecznym Gloria Victis. Miłośnik gier Indie i dużego fiata, co przejawia w swoim projekcie po godzinach, neonowej ścigałce Electro Ride.
Programowanie - Patryk Gałach
Prezes fundacji Lublin GameDev oraz twórca gier. Aktywny działacz środowisk gamedevowych. Wraz ze swoją grupą w Lublinie organizuje wiele wydarzeń związanych z tworzeniem gier. Są to m.in. spotkania, barcampy, warsztaty oraz game jamy. Chętnie podejmuje się nowych wyzwań oraz bada nowe sposoby tworzenia gier. Dużym zainteresowanie przykłada do nowinek technologicznych.
Game Art - 3h - Grzegorz Olifirowicz
Zajmuje się grywalizacją, czyli wykorzystaniem elementów gier w biznesie. Jest też autorem książki „Gamifikacja – 100 sposobów gamifikacji Twojego biznesu”. Prowadzi działalność konsultacyjną dla przedsiębiorców, pomagając im usprawnić ich projekty. Jest też członkiem zarządu Fundacji TEAM Teatrikon, bloggerem, trenerem umiejętności miękkich (zwłaszcza komunikacji), absolwentem anglistyki, członkiem honorowym Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Lublin.
Dodatkowe informacje dla uczestników:
W warsztatach z programowania może wziąć udział maksymalnie 18 osób (czyli zrekrutowana grupa przychodzi zarówno 21 marca jak i 22 marca). Na zajęcia z Level Design i Game Art. przygotowanych zostało po 25 miejsc. Każdy z uczestników warsztatów Programowanie i Level Design musi posiadać komputer z zainstalowanym oprogramowaniem: https://unity3d.com/get-unity/download/archive -> Unity 2017.03
Wariant instalacji:
- Example Project
- Standard Assets
- Visual Studio / jeżeli nie będzie dostępny to: MonoDevelop
- WebGL build support
- Windows build support
Rekrutacja prowadzona za pomocą formularza i potrwa do 2 marca lub do wyczerpania miejsc.